Pages

Doakan Saya Mampu Menghantar Mak & Abah Ke Tanah Suci

Kenapa suka sangat nk buat bisnes ni...elok2 dah dapat gaji bulan2, tapi sanggup susahkan diri untuk buat kerja susah. Kan kalau pergi tidur lagi baik, pergi tengok tv lagi baik, pergi shopping ke..tapi saya nak ada pilihan dalam hidup ni. Saya nak memilih. Apa yang saya nak pilih tu? banyak yang saya nak pilih, antaranya saya nak pilih untuk hantar mak dan abah ke Mekah selagi mereka masih hidup, saya tau mak nak sangat pergi ke mekah..tapi buat masa ni belum cukup kemampuan untuk kesana...Saya nak ada pilihan. Saya nak pilih supaya mak abah dapat mengerjakan haji/umrah dekat dengan tempat penginapan, mak bukannya boleh jalan jauh sangat sebab kat bulu lali mak ada besi. Mak pernah terjatuh dan sampai sekarang besi tu kekal kat buku lali. 

Abah? Abah pun dah tua, dari dulu sampai sekarang tak berhenti-henti kerja. Abah manalah boleh duduk diam, muka abah penuh sejuta pengharapan pada anak-anaknya. 
Saya mahu diberikan pilihan, tapi kenapa tak nak memilih.

Saya percaya Kepada semua yang terlibat dalam dunia perniagaan (tak kisahlah bisnes apa pun), percaya berniaga merupakan 9 dari 10 pintu rezeki.. jadi hasil dari berniaga memang sangat besar kadang tu tak terjangkau dek akal pemikiran..sebab itulah cabaran berniaga pun sangat besar...perlukan kesabaran, pengorbanan, kasih sayang, komiten, fokus dan meletakkan sepenuh pergantungan Kepada Yang Maha Esa. Semua tu takkan terhasil dalam sekelip mata.

Kita sambung next entry. Tak boleh nak taip panjang2, sebak bila sebut mak abah.

~Zie Aziela~




 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...