Pages

Bengkak Susu Jika Di Biarkan Boleh Mengancam Ibu - Part 4 Pengambilan Suplemen

Kita sambung lagi ye, banyak pulak story kan. Sebenarnya bagi yang pernah alami bengkak susu @ susu tersumbat lazimnya akan rasa seperti nak demam dsb. Apa yang saya buat sepanjang alami masalah susu tersumbat selain beberapa cara/tips untuk kurangkan bengkak ialah dengan pengambilan suplemen.

Suplemen yang saya pilih of course la Shaklee. Sebab, 1 suplemen tu boleh jadi multifunction. Saya amalkan pengambilan Vitamin C. Hanya 1 biji sehari untuk membantu menguatkan antibodi badan. Ini kerana apabila bengkak, peluang untuk ibu demam agak tinggi. Jadi saya ambil vitamin C.

Selain vitamin C, saya amalkan pengambilan lecithin. Lecithin juga membantu untuk mengurangkan bengkak payudara. Bagaimana tu? Lecithin kan fungsinya untuk mengurai lemak, so susu ibu mengandungi lemak. Jadi lecithin turut membantu. Selain itu, lecithin ni bagus untuk ibu menyusu sebab membantu mengurangkan lemak berlebihan yang tak disedari terlebih ambil masa mengandung. Ye la, seronok kan time ngandung makan macam2 dengan alasan baby yang ngidam. hehehe.

Bagi ibu-ibu yang alami sitausi seperti saya, itulah sedikit sebanyak perkongsian daripada saya berdasarkan pengalaman sendiri. Harap membantu.


**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...