Pages

Tingkatkan Pengeluaran Susu Dengan Pengambilan Suplemen

Buat ibu menyusu yang selalu merungut susu kurang, bayi tidur kurang lena, susu cair je bila perah dan macam-macam lagi. Antara faktor nya ialah ibu kekurangan nutrisi. Ibu yang menyusu memerlukan lebih banyak nutrisi untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan bayi dan juga ibu. Antara nutrisi yang diperlukan oleh ibu ialah;

Protein - diperlukan untuk pertumbuhan fizikal dan pembinaan sel bayi anda. Ia juga diperlukan oleh plasenta, tisu-tisu amnion, tisu-tisu keibuan dan penghasilan susu ibu. Jelasnya, kehamilan dan penyusuan susu ibu memerlukan kehadiran protein. Jadi amatlah disyorkan untuk menambah sumber protein sihat di dalam diet harian anda. 

Asid Folik - pengambilan folate yang mencukupi bukan hanya penting bagi memastikan pembentukan otak dan saraf tunjang fetus yang sempurna, bahkan ia turut membantu dalam mencegah kecacatan semasa kelahiran seperti bifida spina. Pengambilan asid folik yang optimum perlu diambil secara berterusan di sepanjang tempoh kehamilan dan juga dalam setiap diet wanita yang masih subur.

Kalsium - kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Pengambilan kalsium yang teratur boleh diperolehi melalui pengambilan produk tenusu dan sayur-sayuran hijau seperti kubis atau dengan mengambil kalsium tambahan.

Antara cadangan pengambilan suplemen Shaklee untuk menyokong penyusuan susu ibu agar lengkap dengan nutrisi ialah;


Vitalea - multivitamin dan multimineral bagi membekalkan keperluan vitamin dan mineral keperluan harian tubuh.
Vita-C - penting untk mempertingkatkan imuniti tubuh, mencantikkan kulit dan antioksidan.
B Complex - mengurangkan stress, mengimbangi hormon, membakar makanan menjadi tenaga, asid folik penting dalam penyusuan ibu.
Alfalfa - digunakan zaman-berzaman sebagai penambah susu di negara Barat. 
ESP - Membantu menggalakan dan mengekalkan pengeluaran susu . Dan yg bestnya, pengambilan ESP secara konsisten sepanjang penyusuan susu ibu,dapat membantu pekembangan fizikal bayi secara sihat.
 
Ibu-ibu yang pernah mengambil set breastfeeding ini mendapati badan mereka tambah bertenaga, susu badan kelihatan lebih pekat malah ada yang mendapati susu badan mereka bertambah banyak. Namun, 3 PERKARA PENTING ini perlu diamalkan:
  1. Minum 3 Liter air sehari
  2. Pam susu 3 jam sekali
  3. Doa dan tawakal
Berminat? Hubungi untuk konsultasi : 
✍ PM: http://www.facebook.com/messages/kongsi sihat 
✐ Blog: http://kongsihat.blogspot.com/ 
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-211 2858 
➲ COD Area: Putrajaya, Cyberjaya, Dengkil & Bangi 

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...